3.2.RM – Administrare si monitorizare


Administrare, monitorizare relaţii de muncă

În conformitate cu prevederile H.G nr.500/2011 privind registrul general de evidenţă a salariaţilor (M.O.nr.372/27.05.2011) modificată prin H.G.nr.1105/2011(M.O nr. 798/10.11.2011), fiecare angajator are obligaţia de a înfiinţa şi transmite la inspectoratul teritorial de muncă de la sediul său social, registrul general de evidenţă a salariaţilor

Conform H.G.nr.500/2011, registrul se întocmeşte în formă electronică, pe baza aplicaţiei informatice puse la dispoziţia angajatorilor în mod gratuit de către Inspecţia Muncii. Descarcarea aplicaţie se poate face de pe site-ul www.inspectiamuncii.ro sau de pe site-ul nostru de pe pagina ‘Registrul salariatilor’

Modul de completare a registrului, termenele de trasmitere si modalităţile de transmitere a acestora de către angajatori sunt precizate în H.G.nr.500/2011, modificată de H.G.nr.1105/2011.

Completarea şi transmitere registrului electronic al salariaţilor se fac de către una sau mai multe persoane nominalizate prin decizia scrisă a reprezentantului legal al angajatorului sau prin contractarea serviciului cu prestatori care îşi desfăşoară activitatea în condiţiile prevederilor legale în vigoare, prin încheierea unor contracte de prestări servicii . Prestatorul nu poate subcontracta, la rândul său, serviciul de completare şi transmitere a registrului încredinţate de angajator, iar angajatorul nu este exonerat de obligaţiile stabilite prin acte normative referitoare la înfiinţarea, completarea şi transmiterea registrului electronic de evidenţă a salariaţilor, precum şi la eliberarea către salariaţi sau foştii salariaţi de documente existente în dosarul personal, copii ale paginilor din registrul electronic, adeverinţe de vechime, sau alte documnente referitoare la raportul de muncă al salariatului.

În situaţia contractării serviciului de completare şi transmitere a registrului salariaţilor cu prestatori, angajatorii au obligaţia informării în scris a inspectoratului teritorial de muncă despre încheierea contractului de prestării servicii. Modalitatea de informare este prevăzută in Ordinul Ministrului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale nr. 1918/25.07.2011, modificat prin Ordinul Ministrului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale nr.2822/20.12.2011

În cazul încetării sau rezilierii contractului de prestări servicii, angajatorii au obligaţia de a comunica inspectoratului teritorial de muncă acest fapt, cel mai târziu la data încetării sau rezilerii contractului de prestării servicii cu prestatorul.

Procedura privind transmiterea registrului general de evidenţă a salariaţilor în format electronic şi a actelor pe care angajatorii sunt obligaţi să le prezinte la inspectoratul teritorial de muncă pentru obţinerea parolei sunt stabilite în Ordinul Ministrului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale nr. 1918/25.07.2011( M.O.nr.587/19.08.2011), modificat prin Ordinul Ministrului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale nr.2822/20.12.2011(M.O.nr.920/23.12.2011).

-HG nr.500/2011 privind registrul general de evidenţă a salariaţilor actualizată;

-Ordinul nr. 1918/2011pentru aprobarea procedurii si actelor pe care angajatorii sunt obligati sa le prezinte la inspectoratul teritorial de munca pentru OBŢINEREA PAROLEI, precum si a procedurii privind transmiterea registrului general de evidenta a salariatilor in format electronic;

-Model CERERE ELIBERARE PAROLĂ pentru aplicatia Revisal;

-Model cerere preluare registru de evidenta a salariatilor la ghişeul ITM.

 

Noutati ITM

Anunt comisie de abilitare -09.06.2017

Nr.inreg.4/09.06.2017. ANUNT În data de 28.06.2017, ora 12.00, la sediul ITM Alba, din Alba-Iulia, str. Frederik Mistral, nr. 7, jud. Alba, va avea loc sedinta...

 

Inspecția Muncii- Comunicat de presă 05.05.2017

Inspecția Muncii a efectuat 3.901 controale și a sancționat 1.458 de angajatori în cinci zile Inspectia Muncii a desfasurat, în perioada 24-28 aprilie 2017,...

 

Inspecția Muncii- Comunicat de presă 28.04.2017

Comunicat de presă-28 aprilie 2017 Inspecția Muncii comemorează victimele accidentelor de muncă şi ale îmbolnăvirilor profesionale prin acțiuni la nivel...

 

Sedinta de informare in domeniul constructiilor

Inspectoratul Teritoprial de Muncă Alba va organiza ședință de informare și conștientizare despre campania la nivel național în domeniul construcțiilor...

 

Inspectia Muncii- Comunicat de presa 19.04.2017

Inspecția Muncii a efectuat în cinci zile peste 2.000 de controale, din care 9% pe timp de noapte, la 1.053 de angajatori Inspecţia Muncii a desfăşurat, în...

 

Inspectia Muncii- Comunicat de presa 10.04.2017

Inspecţia Muncii îşi asumă un rol activ în cadrul Platformei Europene pentru Combaterea Muncii Nedeclarate Inspecţia Muncii a desfăşurat,la Sinaia, în data...

 

Inspectia Muncii- Comunicat de presa 23.03.2017

Solicităm companiilor cu profil construcții care reîncep activitatea în această primăvară să asigure legalitatea contractelor individuale de muncă și să...