3.2.RM – Administrare si monitorizare


Administrare, monitorizare relaţii de muncă

În conformitate cu prevederile H.G.nr.905/2017 privind registrul general de evidenţă a salariaţilor (M.O.nr.1005/19.12.2017), fiecare angajator are obligaţia de a înfiinţa şi transmite la inspectoratul teritorial de muncă de la sediul său social, registrul general de evidenţă a salariaţilor

Conform H.G.nr.905/2017, registrul se întocmeşte în formă electronică, pe baza aplicaţiei informatice puse la dispoziţia angajatorilor în mod gratuit de către Inspecţia Muncii. Descărcarea aplicaţie se poate face de pe site-ul www.inspectiamuncii.ro sau de pe site-ul nostru de pe pagina ‘Registrul salariatilor’

Modul de completare a registrului, termenele de transmitere si modalităţile de transmitere a acestora de către angajatori sunt precizate în H.G.nr.905/2017.

Completarea şi transmitere registrului electronic al salariaţilor se fac de către una sau mai multe persoane nominalizate prin decizia scrisă a reprezentantului legal al angajatorului sau prin contractarea serviciului cu prestatori care îşi desfăşoară activitatea în condiţiile prevederilor legale în vigoare, prin încheierea unor contracte de prestări servicii . Prestatorul nu poate subcontracta, la rândul său, serviciul de completare şi transmitere a registrului încredinţate de angajator, iar angajatorul nu este exonerat de obligaţiile stabilite prin acte normative referitoare la înfiinţarea, completarea şi transmiterea registrului electronic de evidenţă a salariaţilor, precum şi la eliberarea către salariaţi sau foştii salariaţi de documente existente în dosarul personal, copii ale paginilor din registrul electronic, adeverinţe de vechime, sau alte documente referitoare la raportul de muncă al salariatului.

În situaţia contractării serviciului de completare şi transmitere a registrului salariaţilor cu prestatori, angajatorii au obligaţia informării în scris a inspectoratului teritorial de muncă despre încheierea contractului de prestări servicii. Modalitatea de informare este prevăzută in Ordinul Ministrului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale nr. 1918/25.07.2011, modificat prin Ordinul Ministrului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale nr.2822/20.12.2011

În cazul încetării sau rezilierii contractului de prestări servicii, angajatorii au obligaţia de a comunica inspectoratului teritorial de muncă acest fapt, cel mai târziu la data încetării sau rezilierii contractului de prestării servicii cu prestatorul.

Procedura privind transmiterea registrului general de evidenţă a salariaţilor în format electronic şi a actelor pe care angajatorii sunt obligaţi să le prezinte la inspectoratul teritorial de muncă pentru obţinerea parolei sunt stabilite în Ordinul Ministrului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale nr. 1918/25.07.2011( M.O.nr.587/19.08.2011), modificat prin Ordinul Ministrului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale nr.2822/20.12.2011(M.O.nr.920/23.12.2011).

-HG nr.905/2017 privind registrul general de evidenţă a salariaţilor actualizată;

-Ordinul nr. 1918/2011pentru aprobarea procedurii si actelor pe care angajatorii sunt obligati sa le prezinte la inspectoratul teritorial de munca pentru OBŢINEREA PAROLEI, precum si a procedurii privind transmiterea registrului general de evidenta a salariatilor in format electronic;

-Model CERERE ELIBERARE PAROLĂ pentru aplicatia Revisal;

-Model cerere preluare registru de evidenta a salariatilor la ghişeul ITM.

 

Noutati ITM

Dantes Nicolae Bratu revine la conducerea Inspectiei Muncii

Dantes Nicolae Bratu revine de vineri la conducerea Inspectiei Muncii si va avea functia de inspector general de stat, dupa ce anterior fusese detasat ca secretar...

 

Anunt comisie 13.09.2019

Nr.inreg.10/13.09.2019 ANUNŢ  În data de 27.09.2019, ora 10.00, la sediul ITM Alba, din Alba-Iulia, str. Frederik Mistral, nr. 7, jud. Alba, va avea loc şedinţa...

 

Comunicat de presă 22.08.2019

ITM Alba Nr.inreg.10845/IS/22.08.2019   Comunicat de Presă   Ref:    Acțiune de informare și control pentru verificarea modului în care sunt respectate...

 

Comunicat de presă 05.08.2019

Inspectoratul Teritorial de Muncă Alba vă invită în data de 06.08.2019, ora 15.00 în Sala sedințe Prefectură, Sala Mihai Viteazu din Alba Iulia, la etapa...

 

Campanie nationala in luna iunie 2019

În luna iunie 2019, la nivelul ITM Alba se va derula „Campania națională pentru desfășurarea acțiunilor de control în domeniul relațiilor de muncă și...

 

Anunt comisie 04.06.2019

Nr.inreg.6/04.06.2019. În data de 28.06.2019, ora 10.00, la sediul ITM Alba, din Alba-Iulia, str. Frederik Mistral, nr. 7, jud. Alba, va avea loc şedinţa Comisiei...

 

ATENȚIE!!! Revisal v6.0.7 disponibil !

ITM Alba vă aduce la cunoștință apariția versiuni revizuite 6.0.7. a aplicației Revisal. Aplicația, ghidul de instalare, răspunsurile la întrebări se regăsesc...