3.2.RM – Administrare si monitorizare


Administrare, monitorizare relaţii de muncă

În conformitate cu prevederile H.G.nr.905/2017 privind registrul general de evidenţă a salariaţilor (M.O.nr.1005/19.12.2017), fiecare angajator are obligaţia de a înfiinţa şi transmite la inspectoratul teritorial de muncă de la sediul său social, registrul general de evidenţă a salariaţilor

Conform H.G.nr.905/2017, registrul se întocmeşte în formă electronică, pe baza aplicaţiei informatice puse la dispoziţia angajatorilor în mod gratuit de către Inspecţia Muncii. Descărcarea aplicaţie se poate face de pe site-ul www.inspectiamuncii.ro sau de pe site-ul nostru de pe pagina ‘Registrul salariatilor’

Modul de completare a registrului, termenele de transmitere si modalităţile de transmitere a acestora de către angajatori sunt precizate în H.G.nr.905/2017.

Completarea şi transmitere registrului electronic al salariaţilor se fac de către una sau mai multe persoane nominalizate prin decizia scrisă a reprezentantului legal al angajatorului sau prin contractarea serviciului cu prestatori care îşi desfăşoară activitatea în condiţiile prevederilor legale în vigoare, prin încheierea unor contracte de prestări servicii . Prestatorul nu poate subcontracta, la rândul său, serviciul de completare şi transmitere a registrului încredinţate de angajator, iar angajatorul nu este exonerat de obligaţiile stabilite prin acte normative referitoare la înfiinţarea, completarea şi transmiterea registrului electronic de evidenţă a salariaţilor, precum şi la eliberarea către salariaţi sau foştii salariaţi de documente existente în dosarul personal, copii ale paginilor din registrul electronic, adeverinţe de vechime, sau alte documente referitoare la raportul de muncă al salariatului.

În situaţia contractării serviciului de completare şi transmitere a registrului salariaţilor cu prestatori, angajatorii au obligaţia informării în scris a inspectoratului teritorial de muncă despre încheierea contractului de prestări servicii. Modalitatea de informare este prevăzută in Ordinul Ministrului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale nr. 1918/25.07.2011, modificat prin Ordinul Ministrului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale nr.2822/20.12.2011

În cazul încetării sau rezilierii contractului de prestări servicii, angajatorii au obligaţia de a comunica inspectoratului teritorial de muncă acest fapt, cel mai târziu la data încetării sau rezilierii contractului de prestării servicii cu prestatorul.

Procedura privind transmiterea registrului general de evidenţă a salariaţilor în format electronic şi a actelor pe care angajatorii sunt obligaţi să le prezinte la inspectoratul teritorial de muncă pentru obţinerea parolei sunt stabilite în Ordinul Ministrului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale nr. 1918/25.07.2011( M.O.nr.587/19.08.2011), modificat prin Ordinul Ministrului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale nr.2822/20.12.2011(M.O.nr.920/23.12.2011).

-HG nr.905/2017 privind registrul general de evidenţă a salariaţilor actualizată;

-Ordinul nr. 1918/2011pentru aprobarea procedurii si actelor pe care angajatorii sunt obligati sa le prezinte la inspectoratul teritorial de munca pentru OBŢINEREA PAROLEI, precum si a procedurii privind transmiterea registrului general de evidenta a salariatilor in format electronic;

-Model CERERE ELIBERARE PAROLĂ pentru aplicatia Revisal;

-Model cerere preluare registru de evidenta a salariatilor la ghişeul ITM.

 

Noutati ITM

Anunt Comisia de abilitare a serviciilor externe 13.01.2021

Nr.înreg.01/13.01.2021           ANUNŢ      În data de 29.01.2021, ora 10.00, la sediul ITM Alba, din Alba-Iulia, str. Frederik Mistral, nr....

 

Răspunsuri Revisal versiunea 6.0.8

Regasiti, mai jos, un set de actiuni pentru remedierea problemelor intampinate de catre angajatori la instalarea Revisal v6.0.8. – Răspunsuri la întrebări...

 

Versiune nouă: Revisal 6.0.8

VERSIUNEA 6.0.8 A APLICAȚIEI REVISAL Începând cu data de 19 decembrie 2020, Inspecţia Muncii pune la dispoziţia angajatorilor o versiune actualizată a aplicației...

 

Ghid REVISAL privind Telemunca, Munca la Domiciliu, Programul Individualizat

Inspecția Muncii pune la dispoziția publicului pentru descărcare și utilizare: GHID PRIVIND DESFĂȘURAREA ACTIVITĂȚII ÎN REGIM DE MUNCĂ LA DOMICILIU / TELEMUNCĂ...

 

Anunț IMPORTANT !!!

ANUNȚ IMPORTANT În scopul prevenirii răspândirii infectării cu coronavirusul COVID-19, conducerea instituției introduce următoarele măsuri: –recomandă...

 

Rezultate selecție dosare promovare 26.10.2020

Rezultate selecție dosare promovare 26.10.2020

 

O.U.G. nr. 147 din 27 august 2020 privind acordarea unor zile libere pentru parinti, ca urmare a raspandirii coronavirusului SARS-CoV-2

ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 147 din 27 august 2020 privind acordarea unor zile libere pentru părinţi în vederea supravegherii copiilor,  în situaţia limitării...