3.2.RM – Administrare si monitorizare


Administrare, monitorizare relaţii de muncă

În conformitate cu prevederile H.G.nr.905/2017 privind registrul general de evidenţă a salariaţilor (M.O.nr.1005/19.12.2017), fiecare angajator are obligaţia de a înfiinţa şi transmite la inspectoratul teritorial de muncă de la sediul său social, registrul general de evidenţă a salariaţilor

Conform H.G.nr.905/2017, registrul se întocmeşte în formă electronică, pe baza aplicaţiei informatice puse la dispoziţia angajatorilor în mod gratuit de către Inspecţia Muncii. Descărcarea aplicaţie se poate face de pe site-ul www.inspectiamuncii.ro sau de pe site-ul nostru de pe pagina ‘Registrul salariatilor’

Modul de completare a registrului, termenele de transmitere si modalităţile de transmitere a acestora de către angajatori sunt precizate în H.G.nr.905/2017.

Completarea şi transmitere registrului electronic al salariaţilor se fac de către una sau mai multe persoane nominalizate prin decizia scrisă a reprezentantului legal al angajatorului sau prin contractarea serviciului cu prestatori care îşi desfăşoară activitatea în condiţiile prevederilor legale în vigoare, prin încheierea unor contracte de prestări servicii . Prestatorul nu poate subcontracta, la rândul său, serviciul de completare şi transmitere a registrului încredinţate de angajator, iar angajatorul nu este exonerat de obligaţiile stabilite prin acte normative referitoare la înfiinţarea, completarea şi transmiterea registrului electronic de evidenţă a salariaţilor, precum şi la eliberarea către salariaţi sau foştii salariaţi de documente existente în dosarul personal, copii ale paginilor din registrul electronic, adeverinţe de vechime, sau alte documente referitoare la raportul de muncă al salariatului.

În situaţia contractării serviciului de completare şi transmitere a registrului salariaţilor cu prestatori, angajatorii au obligaţia informării în scris a inspectoratului teritorial de muncă despre încheierea contractului de prestări servicii. Modalitatea de informare este prevăzută in Ordinul Ministrului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale nr. 1918/25.07.2011, modificat prin Ordinul Ministrului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale nr.2822/20.12.2011

În cazul încetării sau rezilierii contractului de prestări servicii, angajatorii au obligaţia de a comunica inspectoratului teritorial de muncă acest fapt, cel mai târziu la data încetării sau rezilierii contractului de prestării servicii cu prestatorul.

Procedura privind transmiterea registrului general de evidenţă a salariaţilor în format electronic şi a actelor pe care angajatorii sunt obligaţi să le prezinte la inspectoratul teritorial de muncă pentru obţinerea parolei sunt stabilite în Ordinul Ministrului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale nr. 1918/25.07.2011( M.O.nr.587/19.08.2011), modificat prin Ordinul Ministrului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale nr.2822/20.12.2011(M.O.nr.920/23.12.2011).

-HG nr.905/2017 privind registrul general de evidenţă a salariaţilor actualizată;

-Ordinul nr. 1918/2011pentru aprobarea procedurii si actelor pe care angajatorii sunt obligati sa le prezinte la inspectoratul teritorial de munca pentru OBŢINEREA PAROLEI, precum si a procedurii privind transmiterea registrului general de evidenta a salariatilor in format electronic;

-Model CERERE ELIBERARE PAROLĂ pentru aplicatia Revisal;

-Model cerere preluare registru de evidenta a salariatilor la ghişeul ITM.

 

Noutati ITM

InfoCons-protecția consumatorilor

Camapanie europeană de informare și liber acces la informații în domeniul protecției consumatorilor “InfoCons-protecția cosumatorilor”

 

Anunt comisia de abilitare a serviciilor externe 09.02.2023

Nr.înreg. 24/09.02.2023 ANUNT În data de 24.02.2023, ora 11.00, la sediul ITM Alba, din Alba-Iulia, str. Frederik Mistral, nr. 7, jud. Alba, va avea loc şedinţa...

 

Agenția Națională a Funcționarilor Publici implementează în parteneriat cu Universitatea Babeș Bolyai proiectul „Transparență și competență în sectorul public” cod MySMIS2014 140086, SIPOCA 870

Agenția Națională a Funcționarilor Publici implementează în parteneriat cu Universitatea Babeș Bolyai proiectul „Transparență și competență în sectorul...

 

Hotărâre pentru stabilirea salariului de bază minim brut pe țară

Hotărâre pentru stabilirea salariului de bază minim brut pe țară garantat în plată începând cu 1 ianuarie 2023

 

Modelul-cadru al contractului individual de muncă OMMSS 2171/25.11.2022

Modelul-cadru al contractului individual de muncă, ce a fost stabilit prin Ordinul Ministrului Muncii și Solidarității Sociale Nr. 2171/25.11.2022, apărut în...

 

Anunt important

Important! Ca urmare a efectuării unor lucrări de mentenanță, în data de 18.11.2022, începând cu ora 09:30, portalul pentru depunerea on-line a registrului...

 

Anunt Comisia de abilitare a serviciilor externe 27.09.2022

Nr.înreg. 22/27.09.2022 ANUNT În data de 11.10.2022, ora 11.00, la sediul ITM Alba, din Alba-Iulia, str. Frederik Mistral, nr. 7, jud. Alba, va avea loc şedinţa...