InfoCons-protecția consumatorilor
Camapanie europeană de informare și liber acces la informații în domeniul protecției consumatorilor “InfoCons-protecția cosumatorilor”
OUG nr.96/2003 privind protectia maternitatii la locurile de munca(M.Of. nr.750 din 27.10.2003)
Lista cu documentele necesare pentru obtinerea avizului consultativ, din partea ITM Alba:
-copia deciziei de incetare a raportului de munca avut de catre angajator si o salariata prevazuta la art. 21 din OUG nr.96/2003 (gravida, care a nascut recent, care alapteaza)
-copiile documentelor justificative, emise de angajator, ce stau la baza incetarii raportului de munca;
Angajatorul care a incetat raportul de munca sau de serviciu cu o salariata prevazuta la art. 21din OUG nr.96/2003, are obligatia ca, in termen de 7 zile de la data comunicarii acestei decizii in scris catre salariata, sa transmita o copie a acestui document sindicatului sau reprezentantilor salariatilor din unitate, precum si Inspectoratului teritorial de munca ori, dupa caz, Agentiei Nationale a Functionarilor Publici.
Copia deciziei se insoteste de copiile documentelor justificative pentru masura luata.(art.24)
Inspectoratul teritorial de munca pe a carui raza isi desfasoara activitatea angajatorul sau, dupa caz, Agentia Nationala a Functionarilor Publici, in termen de 7 zile de la data primirii deciziei prevazute la art. 23, are obligatia sa emita aviz consultativ corespunzator situatiei constatate.
Inspectoratul teritorial de munca sau, dupa caz, Agentia Nationala a Functionarilor Publici va transmite avizul angajatorului, angajatei, precum si sindicatului sau reprezentantilor salariatilor din unitate.(art.25).