6.2.2.Protectia maternitatii


OUG nr.96/2003 privind protectia maternitatii la locurile de munca(M.Of. nr.750 din 27.10.2003)

Lista cu documentele necesare pentru obtinerea avizului consultativ, din partea ITM Alba:

-copia deciziei de incetare a raportului de munca avut de catre angajator si o salariata prevazuta la art. 21 din OUG nr.96/2003 (gravida, care a nascut recent, care alapteaza)

-copiile documentelor justificative, emise de angajator, ce stau la baza incetarii raportului de munca;

Angajatorul care a incetat raportul de munca sau de serviciu cu o salariata prevazuta la art. 21din OUG nr.96/2003, are obligatia ca, in termen de 7 zile de la data comunicarii acestei decizii in scris catre salariata, sa transmita o copie a acestui document sindicatului sau reprezentantilor salariatilor din unitate, precum si Inspectoratului teritorial de munca ori, dupa caz, Agentiei Nationale a Functionarilor Publici.

Copia deciziei se insoteste de copiile documentelor justificative pentru masura luata.(art.24)

Inspectoratul teritorial de munca pe a carui raza isi desfasoara activitatea angajatorul sau, dupa caz, Agentia Nationala a Functionarilor Publici, in termen de 7 zile de la data primirii deciziei prevazute la art. 23, are obligatia sa emita aviz consultativ corespunzator situatiei constatate.

Inspectoratul teritorial de munca sau, dupa caz, Agentia Nationala a Functionarilor Publici va transmite avizul angajatorului, angajatei, precum si sindicatului sau reprezentantilor salariatilor din unitate.(art.25).

Noutati ITM

Informare privind prevenirea infectiei cu noul Coronavirus

INFORMARE privind prevenirea infecţiei cu noul Coronavirus (SARS-CoV-2) la locurile de muncă

 

Anunt Comisia de abilitate 30.03.2020

   Nr.inreg.4/30.03.2020.   ANUNŢ   Având în vedere situația actuală, şedinţa Comisiei de abilitare a serviciilor externe de prevenire şi protecţie...

 

Anunt 27.03.2020

Ordinul nr.271 din 25.03.2020 Ministerul Muncii si Protectiei Sociale Ordonanta Militara nr.3 din 24.03.2020 privind masuri de prevenire COVID 19 Comunicat suspendare...

 

Anunt.Recomandari angajatori-Inspectia Muncii

Informații destinate angajatorilor în contextul efectelor generate pe piața muncii de răspândirea virusului COVID-19

 

ANUNȚ-Eliberare parolă REVISAL pe e-mail

În scopul prevenirii infectării cu coronavirusul COVID-19, ITM Alba anunță posibilitatea de preluare prin e-mail a cererilor de transmitere a registrelor electronice...

 

Măsuri preventive obligatorii pentru autoritățile publice locale și instituții publice

ÎN CONTEXTUL ACTUAL AL RĂSPÂNDIRII INFECȚIEI CU SARS-COV-2, CARE DETERMINĂ BOALA COVID-19, S-AU DISPUS ALTE MĂSURI PREVENTIVE OBLIGATORII A FI LUATE DE AUTORITĂȚILE...

 

ITM recomandă interacțiunea la distanță în contextul COVID-19

În scopul prevenirii răspândirii infectării cu coronavirusul COVID-19, conducerea instituției introduce următoarele măsuri: – suspendă programul de...