Stiri de presa


 

RAPORT PRIVIND  ACTIVITATEA DE CONTROL   ÎN DOMENIUL RELAŢIILOR DE MUNCA IN PERIOADA 11.01.-16.01.2021

Prin Programul cadru de acţiuni al I.T.M. Alba pentru anul 2021, aprobat de către conducerea Inspecţiei Muncii, s-a stabilit că unul dintre obiectivele prioritare ale activităţii inspectoratului îl reprezintă combaterea muncii nedeclarate, în vederea descurajării şi a diminuării acestui fenomen care, în fapt, reprezintă tot o formă de evaziune fiscală.
Activitatea zilnică a inspectorilor de muncă a vizat, cu prioritate, sancţionarea muncii nedeclarate, rezultatele controalelor efectuate fiind comunicate, zilnic, către Inspecţia Muncii.
În perioada raportată inspectorii de muncă ai I.T.M. Alba,împreună cu cadre ale I.J.P. Alba au controlat 25 unități pentru prevenirea răspândirii virusului Sars-Cov.2.pe raza județului Alba.
Rezultatele obţinute la nivelul judeţului Alba, în perioada 11 –16.01.2021, în activitatea de control, sunt redate mai jos.

În domeniul relaţiilor de muncă:

IndicatorValoare indicatorContravaloare amenzi (LEI)
Total unităţi controlate48
Nr. salariaţi ai angajatorilor controlaţi544
femei202
tineri0
Nr. deficienţe constatate122
Nr. măsuri dispuse122
Nr. total amenzi aplicate15000
Nr.total avertismente aplicate6
Numar persoane depistate cu „munca nedeclarata” 0

Nr. sancţiuni aplicate angajatorilor : 7
Din care :
– 1 amendă în valoare de 5.000 lei;
– 6 avertismente.

Principalele deficienţe stabilite în controale:

  • netransmiterea în termenul legal a elementelor referitoare la încadrarea în muncă a salariaților;
  • neplata orelor suplimentare și neacordarea concediilor legale de odihnă, anuale;
  • neplata drepturilor salariale la termenul prevăzut în contractul individual de muncă;
  • neacordarea repausului săptămânal și a sporului aferent;
  • neconducerea corectă a evidenţei timpului lucrat ;
  • netransmiterea în termenul legal în Revisal a modificarilor intervenite in executarea contractelor individuale de muncă;

În domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă:

IndicatorValoare indicatorContravaloare amenzi (LEI)
Total unităţi controlate45
Nr. deficienţe constatate97
Nr. măsuri dispuse97
Nr. de opriri 0
Nr. total amenzi aplicate11000
Nr. total avertismente 21
Evenimente comunicate0
Evenimente cercetate0
Evenimente în curs de cercetare0

Principalele deficienţe stabilite în controale :

 

  • Lipsa fișelor de aptitudini eliberate în urma examinării medicale la angajare și/sau periodică a lucrătorilor.
  • Lipsa evaluarii riscurilor de accidentare și îmbolnăvire profesională pentru activitățile desfășurate.
  • Lipsa autorizării inițiale și a verificărilor periodice a echipamentelor tehnice supuse reglementărilor ISCIR.
  • Lipsa instruirii periodice a lucrătorilor.
  • Organizarea necorespunzătoare a activității la nivelul unităților, conform noilor reglementari din H.G. nr. 955/2010 pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii securității și sănătății în muncă nr. 319/2006.
  • Lipsa instrucțiunilor proprii de securitate a muncii pentru activitățile desfășurate.
  • Desfășurarea activității fără efectuarea examenului medical la angajare și/sau periodic a lucrătorilor.

 

INSPECTOR SEF,

Jr. Calman Gabor Zsolt

Noutati ITM

Anunt Comisia de abilitare a serviciilor externe 13.01.2021

Nr.înreg.01/13.01.2021           ANUNŢ      În data de 29.01.2021, ora 10.00, la sediul ITM Alba, din Alba-Iulia, str. Frederik Mistral, nr....

 

Răspunsuri Revisal versiunea 6.0.8

Regasiti, mai jos, un set de actiuni pentru remedierea problemelor intampinate de catre angajatori la instalarea Revisal v6.0.8. – Răspunsuri la întrebări...

 

Versiune nouă: Revisal 6.0.8

VERSIUNEA 6.0.8 A APLICAȚIEI REVISAL Începând cu data de 19 decembrie 2020, Inspecţia Muncii pune la dispoziţia angajatorilor o versiune actualizată a aplicației...

 

Ghid REVISAL privind Telemunca, Munca la Domiciliu, Programul Individualizat

Inspecția Muncii pune la dispoziția publicului pentru descărcare și utilizare: GHID PRIVIND DESFĂȘURAREA ACTIVITĂȚII ÎN REGIM DE MUNCĂ LA DOMICILIU / TELEMUNCĂ...

 

Anunț IMPORTANT !!!

ANUNȚ IMPORTANT În scopul prevenirii răspândirii infectării cu coronavirusul COVID-19, conducerea instituției introduce următoarele măsuri: –recomandă...

 

Rezultate selecție dosare promovare 26.10.2020

Rezultate selecție dosare promovare 26.10.2020

 

O.U.G. nr. 147 din 27 august 2020 privind acordarea unor zile libere pentru parinti, ca urmare a raspandirii coronavirusului SARS-CoV-2

ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 147 din 27 august 2020 privind acordarea unor zile libere pentru părinţi în vederea supravegherii copiilor,  în situaţia limitării...